vineri, 25 iulie 2008

Tocilescu



Alexandru Tocilescu este poate cel mai mare regizor de teatru din România. Cu o lungă listă de piese de teatru în palmares şi realizatorul emisiunii despre filme de pe TVR1, Filme şoc şi filme şic, domnul Tocilescu uimeşte cu fiecare nouă punere în scenă şi cu fiecare apariţie: uimitor, boem, evident marcat de o puternică dragoste pentru viaţă.

Interviu cu ALEXANDRU TOCILESCU

Miruna Vasilescu: Încep cu o curiozitate de-a mea, care cred că interesează însă pe toată lumea. Ştiu că purtaţi mereu la gât un colier. Care este povestea lui şi ce poveste spune el despre dumneavoastră?

Alexandru Tocilescu: Este o medalie care i-a aparţinut bunicului meu şi pe care am găsit-o prin casă când eram puşti. Nu mi-am cunoscut bunicul. A murit înainte să mă nasc eu. Medalia are câteva simboluri interesante: spre exemplu, emblema Albaniei. Eu sunt un sfert albanez din partea bunicului şi mi se pare foarte nostim să fii albanez. Pe de altă parte mesajul scris pe această decoraţie care vine tocmai din Războiul Balcanic din 1914 este: Bărbăţie şi credinţă. Aceste cuvinte conţin o simbolistică pe care ar fi bine dacă mi-aş putea-o însuşi.


M.V.: Ce căutaţi într-un film?

A.T.: Caut emoţia. Vreau să mă mişte într-un fel. Să mă transfere din realitatea de zi cu zi într-o altă realitate, în care să intru şi să creez, pe cât posibil, emoţional, acel alt grad al realităţii.

M.V.: Reuşeşte “Filme şoc şi filme şic” să educe publicul care preferă televizorul? Sau cei care văd filme vineri seara sunt aceiaşi care văd filme în general?

A.T.: Redacţia TV încearcă să aducă filme cât mai variate, din cât mai multe zone artistice şi geografice, astfel încât, pe suprafaţa unui an, publicul să aibă acces la filme din cinematografii cu totul deosebite, cu stiluri, epoci şi valori diferenţiate. Cineva care urmăreşte regulat această emisiune îşi îmbogăţeşte foarte tare, în timp, cunoştinţele cinematografice. Deşi nu prea mă interesează lucrul ăsta, am aflat că emisiunea are un rating foarte bun pentru ora la care e programată. Am încercat şi încerc să atrag atenţia atunci când vorbesc, să pun în lumină calităţile filmului care i-ar putea interesa pe toţi spectatorii şi să contest filmele care nu cred că merită vizionate. Faptul că sunt cinstit cu afirmaţiile pe care le fac îi face pe oameni să aibă încredere în mine şi atunci merită să conteşti ceva dacă asta crezi.

Niciun comentariu: